I artikkelserien «Med i NfN» ønsker vi å høre mer om hvordan NfN-medlemmene drar nytte av nettverket og overfører ny kunnskap til arbeidet i egen bedrift. I denne artikkelen forteller DNB hva medlemskapet betyr for dem.
DNB har vært medlem av NfN siden starten i 1992. NfNs første styreleder, Tor Himberg-Larsen, kom fra Den norske Bank. Det tette forholdet mellom NfN og DNB har holdt seg gått gjennom alle disse årene. Mange ansatte i DNB benytter seg av mulighetene som nettverket gir. DNB har vært aktive deltagere i mange forskjellige programkomiteer gjennom historien. I dag er vi representert i Proptech- og Bespisnings komiteene.
DNBs mål er å drive en så effektiv, arealoptimal og bærekraftig drift og forvaltning av våre lokasjoner som mulig. Samtidig har vi et mål om å være en attraktiv arbeidsplass, og vi jobber kontinuerlig for at brukerne av lokasjonene skal være fornøyde. For å sikre at vi er fremoverlente, oppdaterte på beste praksis, har kunnskap om nye arbeidsmetoder og er kjent med nye tekniske løsninger, er et nettverk som NfN uvurderlig . Relasjonsbygging på tvers av bransjer er også svært nyttig og inspirerende. DNB har spart tid og kostnader ved å lære av andres erfaringer og gjennom kunnskapsdeling om hva som bidrar til utvikling og innovasjon innenfor eiendomsbransjen. Men relasjonsbygging er ikke bare og få informasjon, man må også gi. DNB er opptatt at vi også er en god bidragsyter inn i NfN og vi har bidratt masse med å dele våre erfaringer.
De siste årene har arbeidsplassen gjennomgått en ny renessanse med en mer fleksibel arbeidshverdag, nye teknologisk løsninger og endrede brukerbehov. Ved store endringer kan rammebetingelsene for bransjen raskt bli suboptimale og ikke helt tilpasset dagens behov. I slike tider er det ekstra viktig at vi kan stå sammen, for å bidra til å optimalisere de rammene vi arbeider innenfor.