Torsdag 11. desember gjennomførte vi det fjerde nettverksmøte i møteserien «Hjelp, vi skal flytte».

Sissel Trulsen fra KPMG vil holde et spennende foredrag om avviklingen av det tidligere kontoret til KPMG og oppstart i nytt kontor. I sitt foredrag tok Sissel oss gjennom hvordan man flyttet 1 300 medarbeidere, avviklet nærmere 18 000 kvadratmeter kontorlokaler  og tok i bruk nye lokaler med bare én måneds overlapp.

Fikk du ikke deltatt? Fortvil ikke! Opptak finnes som vedlegg i denne artikkelen.


Alle nettverksmøtene blir tatt opp, og møteserien fortsetter med nye, relevante temaer inn i 2026.

I forbindelse med innmelding av mastertemaer til NfN kan du gå inn på masterkatalogen ved Institutt for Eiendom og Juss, NMBU. Denne katalogen gir et godt innblikk i hvilke fokusområder studentene har valgt, og kan derfor brukes som inspirasjon når nye mastertemaer skal innmeldes til NfN. Katalogen gir også oversikt over tidligere arbeider, metoder og problemstillinger som kan være relevante for dere som ønsker å foreslå nye temaer. Masterkatalogen er vedlagt.

Torsdag 4. desember gjennomførte vi det tredje nettverksmøtet i møteserien «Hjelp, vi skal flytte».

Sigmund Olav Lie, bransjeleder for Eiendom i BDO, tok over stafettpinnen i møteserien og holdt et foredrag om temaet Beslutningsprosessen ved valg av nytt kontor og lokasjon. Han delte innsikt i hvordan de nye lokalene bidrar til å løfte BDO i måten de arbeider på og i hvordan de ønsker å fremstå som organisasjon.

Lokalene er designet for fremtidens arbeidsliv, med moderne teknologiske løsninger som skaper en mer sømløs arbeidshverdag. Avslutningsvis viste Sigmund en video og svarte på spørsmål fra publikum.

Fikk du ikke deltatt? Fortvil ikke! Opptak finnes som vedlegg i denne artikkelen.

Videoen Sigmund viste under foredraget er ikke inkludert i opptaket på grunn av opphavsrett.


Kommende nettverksmøter i møteserien for 2025

Del 4: Avviklingen av dagens kontor og en sømløs oppstart i nytt kontor, KPMG, 11. desember, kl. 09.00–09.30.

Alle nettverksmøtene blir tatt opp, og møteserien fortsetter med nye, relevante temaer inn i 2026.

Onsdag 26. november gjennomførte vi nettverksmøtet om energimerkeordningen.

Til dette nettverksmøtet hadde vi gleden av å få besøk av Tor Brekke fra Enova. Tor holdt et innlegg som ga en grundig introduksjon til de kommende endringene i energimerkeordningen og hvilke konsekvenser disse vil ha. Under innlegget ble det spesielt fokusert på hvordan beregningene som danner grunnlaget for energimerket skal gjøres på en ny måte, samt hvordan selve energimerket vil endres. Møtet ga deltakerne mulighet til å stille spørsmål og få nærmere forklaring på de praktiske konsekvensene av de nye reglene

Fikk du ikke deltatt? Fortvil ikke! Presentasjon og opptak finnes som vedlegg i denne artikkelen.

Torsdag 20. november gjennomførte vi det andre nettverksmøtet i møteserien «Hjelp, vi skal flytte».

Denne gangen hadde vi gleden av å få besøk av Robert Skramstad fra Malling, som holdt et foredrag om nøkkelen til smarte flyttebeslutninger. Robert delte erfaringer og råd om hvordan og hvilken data som skaper merverdi. Møtet tok også for seg hvor man bør starte i prosessen, samt hvilke fallgruver man bør være oppmerksom på.

Fikk du ikke deltatt? Fortvil ikke! Opptak finnes som vedlegg i denne artikkelen. 


Kommende nettverksmøter i møteserien for 2025

Del 3: Beslutningsprosessen ved valg av nytt kontor og lokasjon, BDO, 4. desember, kl. 09.00–09.30.

Del 4: Avviklingen av dagens kontor og en sømløs oppstart i nytt kontor, KPMG, 11. desember, kl. 09.00–09.30.

Alle nettverksmøtene blir tatt opp, og møteserien fortsetter med nye, relevante temaer inn i 2026.

18. november arrangerte vi digitalt nettverksmøte om EPC kontrakter og energitiltak på Ullevål sykehus . Det var et svært nyttig innlegg fra Anna Electra Farsund Achram, prosjektleder Oslo sykehusservice.  Nettverksmøtet ga en status og oppsummerte foreløpige erfaringer fra kontraktsgjennomføringen.

Fikk du ikke deltatt? Fortvil ikke! Presentasjon og opptak av møtet ligger i vedlegg.


 

Torsdag 13. november arrangerte vi det første nettverksmøte i mæterserien «Hjelp, vi skal flytte» .

I nettverksmøtet fikk vi besøk av Nora Brinchmann fra Malling, som holdt et foredrag  om de strategiske vurderingene i starten av en flytteprosess, og visjonen for fremtidens kontor. Nora ga konkrete råd for hvordan man strukturerer beslutningsprosessen for å ta velinformerte valg for fremtidens arbeidsplass.

Fikk du ikke deltatt? Fortvil ikke! Presentasjon og opptak finnes som vedlegg i denne artikkelen. 


Kommende nettverksmøter i møteserien for 2025

Del 2: Datafangst, eierskap og innsikt i data – nøkkelen til smarte flyttebeslutninger, Malling, 20. november, kl. 09.00–09.30.

Del 3: Beslutningsprosessen ved valg av nytt kontor og lokasjon, BDO, 4. desember, kl. 09.00–09.30.

Del 4: Avviklingen av dagens kontor og en sømløs oppstart i nytt kontor, KPMG, 11. desember, kl. 09.00–09.30.

Alle nettverksmøtene blir tatt opp, og møteserien fortsetter med nye, relevante temaer inn i 2026.

NfNs Styremøte 05/2025 avholdes 19. november 2025, kl. 14:15 – 18:00. Møtet gjennomføres hos Multiconsult på Skøyen.

Hovedtemaet i dette styremøtet er:

  • Nettverk og nettverksaktiviteter i 2025
  • Økonomi og rapportering
  • Markedsplan
  • Strategisk diskusjon
  • Medlemsundersøkelsen

Deltakere

Fra Styret:
Trond Smogeli, Sykehuset Østfold HF
Trude Harneshaug, If Norge
Anders Oswald, Telenor Real Estate AS
Merethe Dertz McKeighen, Nordea Norge
Margrethe Schilbred, Sodexo
Tord Ekeland, Aker Solutions

Fra Administrasjonen:
Nora Kvernberg
Torstein Husøe

Tirsdag 14. oktober arrangerte vi nettverksmøte hvor Psykologspesialist Thomas Wøien gjennomgikk If Nordisk Helserapport 2025.

I nettverksmøtet gikk Thomas Wøien gjennom hvordan nordmenn svarer på undersøkelsen, og kom med noen tips til hva du kan gjøre som arbeidsgiver og kollega for å støtte oppunder at vi har det bra på jobb, eksempelvis gjennom å bidra til et godt psykososialt arbeidsmiljø og møte ansatte som strever på en god måte.

Fikk du ikke deltatt? Fortvil ikke! Opptak finnes som vedlegg i denne artikkelen. 

 

 Er din virksomhet på flyttefort, eller vurderer dere å endre kontorlokaler? NfN inviterer deg til en spennede og innsiktfull digital møteserie «Hjelp, vi skal flytte», der vi dykker ned i alle aspekter ved en vellykket flytteprosess!

Gjennom korte, men effektive nettverksmøter på 30 minutter, vil sentrale aktører innen Facility Management, eiendomsforvaltning og Workplace Management dele sin ekspertise. Fra de første strategiske vurderingene og datainnsamling, til beslutningsprosesser, valg av nytt kontor og en smidig oppstart – vi dekker hele reisen. Få verdifull innsikt i hvordan du ivaretar organisasjonens behov, sikrer en positiv brukeropplevelse og legger til rette for optimale driftsforhold gjennom hele prosessen.

Kan du ikke delta på alle møtene? Ingen problem! Alle nettverksmøtene blir tatt opp, og møteserien fortsetter med nye, relevante temaer inn i 2026.

Les mer om hvert enkelt møte ved å benytte lenkene under:

Møte nr. 1: De strategiske vurderingene i starten av en flytteprosess, og visjonen for fremtidens kontor.

Møte nr. 2: Datafangst, eierskap og innsikt i data – nøkkelen til smarte flyttebeslutninger.

Møte nr. 3: Beslutningsprosessen ved valg av nytt kontor og lokasjon.

Møte nr. 4: Avviklingen av dagens kontor og en sømløs oppstart i nytt kontor.

Nettverksmøtene vil bli gjennomført på Teams 13. november, 20. november, 04. desember og 11. desember  kl. 09.00-09.30.